Jdi na obsah Jdi na menu
 

Odpovědi na dotazy kolem testací

 Odpověď na časté dotazy:

 

Testace pro odpuštění ekologického poplatku – jedná se o testaci HV pro odpuštění poplatku dle zákona o odpadech při převodu vozidla v registru silničních vozidel (klasické bílé značky). Tato testace Vám po vyplnění žádosti o testaci HV potvrdí, že se jedná o HV a tím sníží poplatek z 10 000,- Kč na max. 3 000,- Kč. Pro stav vozidla jsou platná stejná pravidla jako pro HV. V praxi to znamená, že zerzavé, tuningově upravené a značně opotřebované nikdy nemůžou projít úspěšně touto testací. Tento poplatek se netýká motocyklů. Testaci lze vystavit i když je vozidlo tzv. v "depozitu".  Tyto testace se dělají průběžně a doba v\stavení se obvykle pohybuje od 3 do 14-ti dní. 

 

Prokazovací povinnost ( např. roku výroby, různých úprav, doplňků či provedení ) je na straně majitele nikoliv na testační komisi. Je možno oslovit členy komise s dotazem, ale rozhodně dřív než při testacích. U testací vozidel, které jsou vedeny v registru "Silničních vozidel" (na bílých značkách) požadujeme bezpodmínečně velký TP (ORV nestačí).

  

Lze přihlásit vozidlo na bílé značky?

Do registru motorových vozidel lze přihlásit nejen vozidlo dovezené ze států EU kde mělo přidělenu evropskou homologaci (týká se to mladších vozidel ), ale také vozidlo, které bylo v ČR vyřazeno z provozu v období od 1.7.2001 do 30.6.2004. Pokud má vlastník vozidla k tomuto původní velký technický průkaz, který se vyznačuje také tím, že nemá ustřižený roh, s vozidlem absolvuje technickou a evidenční kontrolu, zaplatí pojistné a s vyplněnou žádostí se dostaví na Magistrát, mělo by být jeho odhlášené vozidlo vzato zpět do evidence.

 

Dovezli mi veterána z „venku“ řada dovozců se snaží dovést levného veterána ze zahraničí s tím, že je to vozidlo které bylo v zahraničí stále provozováno – tudíž je v původním stavu. Pouze vyjímečně se jedná o zachovalá vozidla, většinou jsou to narychlo přestříkané vozy aby šly vůbec prodat nebo vozidla v zahraničí už vyřazená a určená do šrotu. Jejich mechanické a podvozkové skupiny bývají těsně před smrtí. Proto tento způsob nákupu kozultujte s odborníky přes renovace.

 

Vozidlo mám dobovém stavu, proč mi nechcete dát značku?

Nelze zaměňovat dobový stav s dobitým stavem.

Skupina A1 – (vozidla v původním - dobovém stavu ) je vozidlo tak jak bylo výrobcem dodáváno a provozováno, ve vzácně zachovalém stavu, bez oprav po haváriích, výměně plechů, jsou přípustné pouze výměny běžných dílů – pneu, baterie, svíčky, filtry atd.

Skupina A2 – povoluje opravy laku, opravy po drobné havárii, opravy čalounění, motoru atd.

Skupina A3 – jsou vozidla po repasi nebo renovaci s původními resp. nově vyrobenými díly, které nepřesáhly 50% podíl

Skupina A4 – jsou vozidla znovu vystavěná z více dílů ( např. jiná karoserie, jiný motor, více jak 50% karoserie znovu vyrobeno

 

Neuděláte mi to abych tam nemusel jezdit? Já Vám to vyfotím a pošlu co budete chtít.

Rozhodně neděláme testaci po internetu. Komisaři musí vozidlo fyzicky prohlédnout.

Kontakt na klubové komisaře Vám sdělí i krajští komisaři - pokud nejsou zároveň i  předsedy klubové komise.

 

Telefonické spojení je v rubrice Testace - termíny krajských testací.

 Postup je blíže vysvětlen v rubrice Testace - něco o testacích.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář