13. 6. 2009 Jízda Klatovskem
VII. Jízda Klatovskem
Týden před konáním samotné akce jsem se rozhodl, zavolat řediteli PAMK klubu Klatovy, zda by mě i po uzávěrce přihlášek vzal na akci nazvanou VII. Jízda Klatovskem s motocyklem Indian Scout 600 roku výroby 1928.
Díky jeho vstřícnému jednání jsem tedy v sobotu 13.6.2009 vyrazil do Klatov, konkrétně do Eurocampu Běšiny, kde probíhala přejímka vozidel a odkud se i startovalo do soutěže, která měla celkovou trasu
Pořadatelé umožnili startovat vozidlům do roku výroby 1970. Startovní pole bylo rozděleno do 4 kategorií, podle typu vozidla a roku výroby. Já jsem odstartoval do soutěže jako první účastník a za mnou dalších 24 účastníků na motocyklech vyrobených do roku 1945. Poté se na start postavili automobily vyrobené do roku 1945, kterých bylo 26, dále motocykly od roku výroby 1945 v celkovém počtu
Během jízdy museli účastníci plnit rozmanité úkoly, které byly bodovány. Startovalo se s motorem v klidu, ostatně jako na většině veteránských akcí v poslední době. Prvním úkolem, který pořadatelé pro jezdce připravili, bylo nafouknout balónek pumpičkou na kolo (po několika prvních jezdcích, kteří polámali všechny pumpy, byl úkol zrušen). Dalším úkolem bylo najetí na střed u předem vytyčeného prostoru. V Klatovech, kam se přijíždělo na oběd, musel jezdec projít zkouškou zručnosti, která byla měřená na čas. Jel se slalom a najíždělo se na desku. Po pauze na oběd, na který měla každá posádka min. 1 hodinu, se vyjíždělo do druhé etapy závodu, ve které na účastníky čekalo např. tipování, na kolik atmosfér mají nafoukané kolo u vozidla, hádala se váha lodního pístu a v poslední řadě se podle losu najíždělo na vylosovanou vzdálenost ke kuželu. Cíl celé soutěže byl opět v moc hezkém campu Běšiny. Počasí se vydařilo a já jsem byl rád, že jsem se projel po krásném okraji Šumavy.
-PH-