Jdi na obsah Jdi na menu
 

1. 8. 2009 Veteránem nejen Kroměřížskem

22. 8. 2009

II.ročník „Veteránem nejen Kroměřížskem“

 

Počasí od samého rána bylo na jedničku, historická Kroměříž potěšila jistě oko nejednoho „staromila“ a počet startujících se vyšplhal přes 130. Na Velkém náměstí bylo ke zhlédnutí téměř celé století motorismu. Za zmínku určitě stojí ukázka pečlivě rozpracovaného vozu De Dion Buton 1905 pana Ing. Františka Kudely, stylový pan Jiří Kratochvíl na  Panhart Levassoru, r.v. 1912, vystavená vozidla Bugatti 57 a Mercedes Benz 500K ze stáje pana Aloise Samohýla. Mezi motocykly bylo také na co se dívat - s FN 350 (1926) dorazil Jiří Zemánek ,stejně „mladou“ Galloni 500 s úžasným zvukem předváděl pan Medek  a spousta dalších strojů méně či více historických.

Pro tento ročník si pořadatelé přichystali skutečnou novinku. Každý účastník obdržel při registraci čipovou kartu, na kterou se vše zaznamenávalo. Tím organizátoři i jednotlivé stanoviště měli dokonalý přehled o nasbíraných bodech, ujetém času, počtu odjetých účastníků i jestli jste už byli na obědě. Jezdcům odpadlo neustálé hledání zmuchlaného papíru a mohlo se jet takříkajíc bez omezení. Po ukázce Historického šermu odstartovala samotná orientační jízda veteránů. Posádky byly rozděleny na dva směry:

Trasa A – byla nasměrována na jih od Kroměříže a vedla při Chřibském pohoří, poté přes Kroměříž směrem na sever a zpět.

Trasa B – byla naprosto stejná trať jako A jen vedená v opačném směru. Nejdříve na sever po Kroměřížsko-Přerovské rovině, poté přes Kroměříž směrem na Chřibské pohoří.

Celkem asi 100 km dobře značených cest v krásném prostředí Moravy. Na jednotlivých průjezdních kontrolách nás čekaly různé úkoly jako např.uhodnout výrobce motorů a dílů nebo odhadnout tlak v pneumatikách automobilu, střelba ze vzduchovky atd.  Po projetí obou tras čekala ještě účastníky spanilá jízda Kroměřížem a  vyhlášení výsledků.

Ocenění za náš klub získali:

Kategorie Automobily do r.v. 1945:

1. Vladimír Obdržálek, Tatra 57B, r.v. 1930
2. Leoš Novotný, Ford T, r.v. 1917

Kategorie Motocykly do r.v. 1945:

3. Bronislav Trusík, ARIEL 350 OHV, r.v. 1931

Nejstarší motocykl:

Petr Hůlka, Triumph, r.v. 1910

Nejhezčí motocykl v soutěži elegance:

Petr Hůlka, Triumph, r.v. 1910

 

Za ocenění jistě stojí také Petrův sportovní výkon na motocyklu Triumph, kdy poté co mu v obci Plešovec praskla řemenice a ztratil výkon motoru 4HP opřel se do šlapátek vší silou (odhadovaný výkon byl asi 1HP)  a dojel až na Kroměřížské náměstí ( cca 6 km a 32° C ve stínu )! Uznání také zasluhuje Marek Moštěk, který na svém motocyklu ČZ 150 přijel i odjel po ose bez jediné poruchy či zaváhání. A panu Jaroslavu Hůlkovi (76) za účast na motocyklu Jawa 250 v soutěži.

Závěrem nezbývá než poděkovat organizátorům z Kroměřížského veterán klubu za krásnou soutěž , výborný oběd  v historické restauraci Central a těšit se na další ročník.

 

 -PŠ-

 

Náhledy fotografií ze složky 2009 - Kroměříž